سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش صحیح آواز خواندن

صحیح آواز خواندن نیازمند صرف وقت و تلاش زیادی است. اگر دنبال راهنمایی به زبان ساده هستید، در ادامه با ما همراه باشید. هرچه بیش‌تر به کمک این مراحل تمرین کنید، خواننده بهتری خواهید شد.

1-درست بایستید و حرکت کنید

کیفیت خوانندگی در حالتی که ژست خوبی دارید بهبود چشمگیری می‌یابد و بهترین ژست برای خوانندگی سر پا ایستادن است. زانوها، لگن، شانه‌ها و گوش‌هایتان را هم تراز کنید. با راه رفتن آهسته از به وجود آمدن تنش دوری کنید. حرکت مداوم از یک طرف اتاق به طرف دیگر هنگام تمرین خوب است؛ اما زمان اجرا بهتر است انعطاف پذیر باشید و از حرکات کوچک مانند خم کردن یکی از زانوها استفاده کنید.

2-نفس بکشید

اگر به موقع نفس نکشید قادر به ادامه اجرای خود نیستید. برای نفس گرفتن برنامه ریزی کنید و طوری نفس بکشید که احساس آرامش کنید. نفس کشیدن به کمک پرده دیافراگم بهترین روش است؛ اما اجرای صحیح آن نیاز به تمرین زیاد دارد. به پشت دراز بکشید به طوری که شکمتان به سمت بالا و پایین حرکت کند. حالا بایستید و سعی کنید به همان روش نفس بکشید.

3-با صدای خودتان آواز بخوانید

کلمات را با صدای بلند فریاد بزنید و سعی کنید صدای خودتان را موقع آواز تقلید کنید. فریاد زدن به شما کمک می‌کند از صدای خود پشتیبانی کنید. یعنی کمک می‌کند دم و بازدم صحیح و به موقعی داشته باشید.

خواننده

4-عمل بازدم را کندتر انجام دهید

برای آواز خواندن نیاز به هوا دارید؛ پس از هوایی که وارد ریه‌هایتان شده درست استفاده کنید. با این کار علاوه بر اینکه خواهید توانست عبارات طولانی‌تر را بخوانید، صدایتان نیز بهتر به گوش مخاطب می‌رسد. این کار بر خلاف غریزه انسان به نظر می‌رسد، اما اگر از تمام هوای محبوس در ریه‌هایتان در یک لحظه استفاده کنید، اینطور به نظر می‌رسد که روی صدایتان کنترل ندارید.

5-دهانتان را به اندازه باز کنید

تنش را از لب‌هایتان دور کنید و دهنتان را باز کنید. هیچ قانون خاصی برای میزان باز بودن دهان هنگام آواز خواندن وجود ندارد؛ اما برای اینکه بتوانید از تمام پتانسیل صدای خود استفاده کنید، باید دهانتان به اندازه باز باشد. انگشتتان را روی مفصل فک قرار دهید و مطمئن شوید هنگام باز کردن دهان، فک شما به سمت پایین حرکت میکند نه به سمت جلو. این کار برای ایجاد فضای مناسب داخل دهان ضروری است.

 بعد از اینکه شما مراحل خوانندگی را پشت سر گذاشتین به یک سایت موزیک معتبر برای پخش آهنگ های خود نیاز دارید که بنده سایت پربازدید هیت ملودی را معرفی میکنم...!