سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشور انگلستان و تحصیل در این کشور

 

کشور انگلستان و تحصیل در این کشور

کشور انگلستان یکی از کشورهای پیشرفته و البته قدرتمند جهان است، که یکی از کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا است. تحصیل در انگلستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که می توان گفت دانشگاه های این کشور در زمره ی بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند.

به دلیل کیفیت بالای دانشگاه های کشور انگلستان سالانه افراد زیادی برای پذیرش تحصیلی به این کشور درخواست می دهند به طوری که انگلستان پس از آمریکا دومین مقصد محبوب مهاجرت تحصیلی دانشجویان است. در کل بریتانیا در حال حاضر 109 دانشگاه وجود دارد که از این تعداد 91 دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند.

همچنین مدرکی که توسط دانشگاه های انگلستان به افراد داده می شود در همه ی جای جهان معتبر است و طیف وسیعی از رشته ها را نیز شامل می شود. اما اگر شما هم جزو افرادی هستید که انگلستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اید اما اطلاعاتی در این زمینه ندارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان

افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی پذیرش دانشگاه های انگلستان را بگیرند باید حداقل امتحانات سه درس از دوره ی A-level  را با موفقیت پشت سر بگذرانند و یا این که باید Foundation دوره را بگذرانند. جالب است بدانید بر خلاف کشورهای دیگر که دوره ی کارشناسی در آن ها 4 ساله است، در انگلستان دوره ی کارشناسی 3 ساله است که می توان گفت از این نظر شهریه و هزینه های زندگی دانشجویان نیز کاهش پیدا می کند و همین مسئله یکی از دلایل تحصیل در انگلستان است.

در ضمن توجه داشته باشید که افرادی که دیپلم خود را از کشورهای دیگر جهان کسب کرده اند برای این که بتوانند در دانشگاه های انگلستان تحصیل کنند باید امتحانات فوق را بگذرانند. البته برخی از دانش آموزان طی سال های اخیر توانسته اند بدون امتحانات فوق به دانشگاه های انگلستان راه پیدا کنند و این موارد شامل دانش آموزان سال های اخر کالج و دبیرستان های جامع می شود که توانسته از طریق برگ مخصوص و جایابی مرگز گزینش دانشگاهی UCAS بدون آزمون به دانشگاه های انگلستان وارد شوند.

البته پذیرش از طریق UCAS این گونه است که این مرکز مکاتبات لازم را با دانشگاه ها انجام می دهد و افراد واجد شرایط را به دانشگاه ها معرفی می کند پس از آن دانشگاه نظر خود را در مورد پذیرش بدون قید و شرط، عدم پذیرش، پذیرش به شرط نمره در دروس مخصوص و یا مصاحبه را اعلام می کند.

تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان

یکی از دوره هایی که توانسته مورد استقبال دانشجویان قرار بگیرد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان است و ما به افرادی که می خواهند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های انگلستان را انتخاب کنند تبریک می گوییم زیرا دوره ی کارشناسی ارشد در انگلستان برخلاف سایر کشورها،  که 2 ساله است، 1 ساله است و این مسئله می تواند تا حد قابل توجهی شهریه و هزینه ی زندگی دانشجویان در انگلستان را کاهش دهد.

نکته ی دیگری که در مورد مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان به ان اشاره کنیم این است که دانشجویان خارجی که نظام آموزشی آن ها به صورت حضور در کلاس است و یا افرادی که می خواهند سریع تر دوره ی کارشناسی ارشد خود را به پایان برسانند و مشغول به کار شوند می توانند دوره ی MA یا MSc را انتخاب کنند.

دوره ی MA یا MSc یک دوره ی یک ساله است و به این صورت است که بخشی از آن به صورت حضور در کلاس و بخشی از ان برای انجام پروژه است، یعنی به این صورت که دانشجویان ابتدا در کلاس ها شرکت می کنند و امتحان می دهند که این خود 6 ماه از دوره ی یک ساله ی کارشناسی ارشد را دربر می گیرد و سپس 6 ماه دیگر را دانشجویان می توانند در یکی از موضوعات مرتبط با رشته ی خود زیر نظر استاد راهنما تحقیقات انجام دهند.

برای مشاهده مقاله بر روی ادامه مطلب کلیک کنید ..!