سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخذ اقامت دائم

 

یکی از اولین و مهترین دغدغههای افرادی که قصد زندگی در کشورهای اروپایی را دارند اطلاع از روش‎های قانونی مهاجرت می‎باشد، در همین راستا این کتابچه به منظور افزایش آگاهی متقاضیان از "روش‎های مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشورهای حوزه شنگن و کانادا" تهیه شده است. در این مطلب سعی نموده‎ایم تا تمامی مطالبی را که متقاضیان مهاجرت باید از آنها اطلاع داشته‎باشند به طور خلاصه در اختیار ایشان قرار دهیم تا بتوانند با دید بازتری اقدام به این مهم نمایند.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی روشی بسیار مناسب جهت مهاجرت و اقامت است که سالیانه مورد استقبال کثیری از ایرانیان و حتی دیگر افراد در کشورهای گوناگون قرار می‌گیرد. برخی از کشورها با تحصیل رایگان خود زمینه را برای داشتن فرصتی مناسب جهت ادامه تحصیل مهیا نموده‌اند. گاهاً دانش آموزان بسیاری از سختی کنکورهای داخلی ایران جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی صحبت می‌کنند که بازهم برخی از کشورها با مرتفع نمودن این مسائل به شما نوید تحصیل در رشته موردعلاقه‌تان را خواهند داد.

در بعضی مواقع اشخاص نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی اقدام می‌کنند و می‌توانند با داشتن بورسیه تحصیلی و حتی گرفتن فاند، تحصیل را به‌صورت رایگان بگذرانند. اطلاع از دانشگاه‌های غیرپزشکی و پزشکی و همچنین رتبه‌بندی آن‌ها، برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند بسیار بااهمیت است. معمولاً پس از تحصیل افراد باید جهت اخذ اقامت و تابعیت کشور مربوطه کار پیدا کرده و از این طریق بتوانند اقامت دائم خود را اخذ نمایند. شایان‌ذکر است شرایط تحصیل بدون مدرک زبان نیز برای بسیاری از کشورها وجود دارد و نگرانی بابت زبان تحصیل در بسیاری از کشورها وجود ندارد.

بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل، ادامه‌ی تحصیل در کشورهایی چون آمریکا، کانادا و کشورهای اروپائی را انتخاب مناسبی جهت رسیدن به آتیه‌ای روشن می‌دانند؛ اما این موفقیت حاصل نخواهد شد مگر با انتخاب گزینه مناسب که با توجه به شرایط، فرصت‌ها، مزایا و معایب آن انجام می‌گردد.

افراد متقاضی تحصیل در کشورهای دیگر باید این موضوع را در نظر داشته باشند که هر کشوری جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب مناسبی نخواهد بود و درنتیجه دقت در انتخاب کشور مناسب برای ادامه تحصیل بسیار ضروری می‌باشد.

سن شخص، میزان پس‌انداز وی، رشته تحصیلی فرد، هدف از مهاجرت و وضعیت کنونی تحصیلی ازجمله مواردی هستند که شخص متقاضی مهاجرت تحصیلی بایستی به آن‌ها دقت کند.

همچنین فرد متقاضی باید اطلاعاتی را راجع به کشورهای مختلف ازلحاظ رفاه و امنیت اجتماعی، هزینه تحصیلی، نحوه اقامت دائم پس از تحصیل و انجام کار در حین تحصیل کسب نماید و آشنایی جزئی به دانشگاه‌ها، کالج‌ها و رتبه‌بندی آنها در جهان و اروپا داشته باشد تا به دید روشن و واضحی برای تصمیم گیری جهت مهاجرت تحصیلی، در کشور های خارجی برسد.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کاری

طبق قوانین مهاجرت اگر فردی از ابتدای ورود به کشور موردنظرش اجازه کار نیز داشته باشد بسیار سریع‌تر می‌تواند به اخذ اقامت دائم در آن کشور دست پیدا کند. پس می‌توان گفت مهاجرت از طریق ویزای کار و به‌عبارت‌دیگر مهاجرت کاری از بهترین روش‌های مهاجرت است.

علاوه بر این کار در خارج از کشور می‌تواند رزومه کاری شمارا ارتقا دهد و فرصت‌های شگفت‌انگیزی را برای آینده کاری شما فراهم آورد؛ درواقع مهاجرت کاری یک گام بزرگ است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌گذاری دقیق و حساب‌شده می‎باشد.

در واقع اکثر افرادی که دست به مهاجرت می‎زنند در نهایت به دنبال داشتن فرصت‎های شغلی بهتر، در آمد بالاتر، امنیت شغلی و رفاه اجتماعی هستند. اما در این مسیر با مشکلات و دشواری‌هایی مواجه می‌شوند که هم شامل روند انتخاب یک مقصد مناسب می‌شود و هم تهیه پرونده‌ها و مدارکی که معمولاً موردنیاز است و البته این مسئله که باید از کجا شروع کرد.

این افراد باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد مهاجرت از این طریق، از قوانین کار، میزان درآمد، بازار کار رشته‌های مختلف و چگونگی دریافت ویزای کار انواع کشورها آگاهی داشته باشند. همچنین اطلاع از قوانین صدور ویزای کار در کشورهای مختلف و مراحل موردنیاز برای دریافت ویزای هر کشور نیز ضروری است. این نکته بسیار حائز اهمیت است که کشوری را برای کار انتخاب کنید که معیارهای اساسی مانند بازار کار مناسب برای رشته تحصیلی یا رشته مورد تخصص شمارا داشته باشد.

ویزای کار به متخصصین داده می‎شود تا بتوانند در زمینه تخصص خود در کشورهای حوزه شنگن و کانادا مشغول به کار گردند. اگر تحصیلات، تخصص و سابقه شغلی شما مرتبط با مشاغل مورد نیاز در کشور مقصد باشد و همچنین اگر مدرک زبان مورد نیاز آن کشور را داشت باشید؛ واجد شرایط دریافت ویزای کاری هستید.

به‌عنوان یک اصل، برای اخذ ویزای کار  اکثر کشورها نیاز به یک job offer دارید. این بدان معنی است که شما باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمایی در کشور موردنظر خود داشته باشید .لازم به ذکر است که قوانین و مراحل قوانین و مراحل استخدام نیروی کار خارجی در کشورهای اروپایی گاهی بسیار پیچیده بوده و به همین دلیل کارفرمایان و هم متقاضیان کار نیاز به راهنمایی متخصصین خواهند داشت.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای ثبتشرکت

یکی دیگر از روش‌ها برای اخذ اقامت دائم در کشورهای حوزه شنگن و کانادا، ثبت شرکت در این کشورها می‌باشد و افراد می‌توانند از راه ثبت شرکت در کشورهای اروپایی، اقامت اروپا را بدست آورند.

مزایای اقامت از طریق روش ثبت شرکت این است که در این روش معمولاً نیاز به داشتن تحصیلات و تخصص خاص وجود ندارد. همچنین نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی تافل و آیلتس نیست و فرد متقاضی می‌تواند بعد از مهاجرت به کشور موردنظر نسبت به یادگیری زبان اقدام نماید.

علاوه بر مزایای گفته‌شده یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این روش که باعث شده افراد بسیار زیادی به استفاده از آن روی بیاورند این است که فرد متقاضی می‌تواند با ثبت شرکت در هریک از کشورهای اروپایی، در کوتاه‎ترین زمان ممکن اقامت کشور موردنظر را برای افراد خانواده خود نیز دریافت نماید.

این روش محدود به کشورهای اروپایی حوزه شنگن نیست و افراد می‌توانند از این طریق برای اخذ اقامت کشورهای اروپایی عضو پیمان شنگن و انگلستان و ایرلند نیز اقدام نمایند.

برای آغاز رویه مهاجرت از طریق کسب‌وکار فرد باید یک شرکت را در کشور هدف تأسیس و یک برنامه کسب‌وکار را تدوین نماید و اطمینان حاصل نماید که کلیه شرایط لازم برای عملیات موفقیت‌آمیز شرکت برآورده می‌شوند.

فرد به‌عنوان اولین قدم باید حداقل برای مدت کوتاهی به کشور دلخواه خود سفر و یک حساب بانکی برای شرکت جدید خود بازنماید؛ اما اگر از قبل ویزای شنگن داشته باشد، می‌تواند از آن برای ورود به آن کشور استفاده نماید.

به‌محض اینکه مدیر اجازه اقامت خود را دریافت کرد، همسر و فرزندان او نیز می‌توانند برای ملحق شدن به او درخواست دهند. این برنامه برای اتباع همه کشورها موجود است.

در ابتدای ثبت شرکت به متقاضی اجازه اقامت سه ساله داده می‎شود و بعد از گذشت این زمان در صورت موفقیت شرکت راه‎اندازی شده طبق طرح توجیهی که شامل موفقیت مالی و پرداخت به موقع تمامی مبالغ بیمه و مالیات می‎گردد؛ اقامت موقت به اقامت دائم تبدیل خواهد شد؛ لازم به ذکر است که در تمامی مراحل فرد حقوقی مشابه با اتباع اتحادیه اروپا دارد.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای سرمایه‎گذاری

مهاجرت سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت در کشورهای خارجی است. این روش دارای شرایط خاصی است و اشخاص در صورت داشتن شرایط می‌توانند از امکانات ویزای سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند. افراد می‌توانند پس از اخذ ویزای سرمایه‌گذاری نسبت به اخذ شهروندی کشور موردنظر اقدام کنند.

اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری برای افرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. به همین دلیل همه‌ساله عده زیادی به‌قصد تجارت و مهاجرت از این روش اقدام می‌نمایند.

سرمایه‌گذاری یا کار آزاد در کشورهای اروپایی می‌تواند به‎روش‌های زیادی انجام شود و از روش‌های حقوقی متعددی انجام پذیرد. یک خارجی می‌تواند برای سرمایه‌گذاری یا کار آزاد خود مهم‌ترین گونه‌های حقوقی زیر را انتخاب نماید، انواع نحوه و شرایط سرمایه‌گذاری و انواع مختلف سرمایه‌گذاری در زیر آمده است:

        
  • فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش‌فروشی)
  •     
  • ثبت شرکت مدنی (با حداقل 2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  •     
  • ثبت شرکت‌های تضامنی شخصی
  •     
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  •     
  • ثبت شرکت سهامی
  •     
  • ثبت شعبه شرکت
  •     
  • ثبت شعبه مستقل
  •     
  • ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و...)
  •     
  • دفتر نمایندگی

لازم به ذکر است برای ثبت شرکت خارجی، تعداد سهامداران بسیار حائز اهمیت است. در برخی کشورهای محدودتر برای تعداد شرکا در ایجاد شرکت وجود دارد. هدف از این سرمایه‌گذاری باید برای تأمین مالی و رشد متقاضی سرمایه‌گذاری باشد. شرکتی که متقاضی در آن سرمایه‌گذاری می‌کند باید معتبر باشد و تعدادی از کارکنان تمام‌وقت به استخدام آن باشند. برای شروع تجارت و کسب کار بایستی مراحل سرمایه‌گذاری تحت یک بیزینس پلن یا برنامه تجاری نوشته شود.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای تمکن مالی

یکی از روش‌های دیگر مهاجرت تمکن مالی می‌باشد که نسبت به سایر روش‌های مهاجرت به سرمایه بیشتری برای اخذ اقامت نیاز دارد.

در این نوع مجوز متقاضیان با اثبات تمکن مالی در کشور خود می‌توانند برای خود و همسر و فرزندان تحت تکلف اقامت دریافت کنند. اما گرفتن اقامت مهم نیست اینکه بعد از اقامت شما بتوانید اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کرده آن‌هم با هزینه‌های معقول و بدون مسائل جانبی خیلی مهم است.

این اقامت به شخصی تعلق می‌گیرد که از توان مالی قابل توجهی برخوردار باشد. شخصی که بتواند ثابت کند درآمد ماهانه قابل قبولی برای خود و خانواده را دارد و نیاز به داشتن کار و شغل در کشور اقامت نخواهد داشت.

مزایای روش تمکن مالی به شرح زیر می‌باشد:

        
  • سریع‌ترین روش اخذ اقامت
  •     
  • عدم نیاز به‌شرط حضور متقاضی در کشور مقصد
  •     
  • عدم نیاز به هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا
  •     
  • عدم پرداخت مالیات
  •     
  • عدم نیاز به مدرک زبان خارجی
  •     
  • سهولت و سادگی در تمدید اقامت و تبدیل آن به اقامت دائم
  •     
  • سهولت در تعهد حداقل زمان اقامــت در اتحـادیه اروپــا
  •     
  • امکان رفت‌وآمد و زندگی آزادانه در کشورهای حوزه شنگن
  •     
  • بهره‌مندی از اکثر امکانات و حقوق شهروندی در اتحادیه اروپا
  •     
  • امکان استفاده از بیمه‌های درمانی معتبر در عرصه بین‌المللی

داشتن درآمدهای حاصل از بازنشستگی، اجاره املاک، سپرده‎های بانکی، سود سهام و درآمدهای حاصل از کسب‎و‎کار برای دریافت ویزای سرمایه‎گذاری جهت اقامت در کشورهای اروپایی قابل قبول و معتبر می‎باشد.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای ازدواج

مطابق قوانین و قواعد حقوق بین‌الملل خصوصی یکی از راههای اخذ تابعیت و اقامت یک کشور  ازدواج می‌باشد. بدین مفهوم که در صورت ازدواج با شخصی که تابعیت  یا اقامت یک کشور خارجی را دارا می‌باشد می‌توان نسبت به اخذ اقامت و تابعیت  آن کشور اقدام نمود.

کشورهای مختلف دنیا بر اساس قوانین و قواعد مربوط به خودشان اعطای تابعیت یا اقامت آن‌ها به یک شخص خارجی از طریق ازدواج متفاوت می‌باشد.

طبق قوانین اروپا اگر فردی بخواهد با یک فرد مقیم کشور بیگانه ازدواج کند، باید درآمد کافی برای اداره زندگی خودش و همسرش را داشته باشد و این را به دولتش اثبات کند که می‌تواند همسرش را موردحمایت مالی قرار دهد. به‌طورکلی داشتن کار و درآمد کافی از شرایط مهم و اساسی ازدواج با یک فرد خارجی می‌باشد.

علاوه بر این فرد باید زبان کشور موردنظر را تا سطح بالایی فراگرفته باشد. پس از ازدواج، متقاضی دریافت ویزا باید به سفارت کشور موردنظر مراجعه نموده و مدارک ثبت ازدواج و تقاضای خود را برای دریافت ویزای ازدواج ارائه نماید.

پس از بررسی مدارک، درصورتی‌که صحت مدارک مورد تائید قرارگرفته باشد و مدارک شغلی و درآمدی شخص دوم نیز کفایت نماید، ویزای ازدواج صادر خواهد شد.

پس از اخذ ویزای ازدواج یکی از کشورهای اروپایی، متقاضی حق کار و اقامت را به مدت دو سال بدست می‎آورد، این ویزای معتبر پای فرد را به تمام کشورهای حوزه شنگن باز می‎کند بطوری که می‎تواند به راحتی در این کشورها رفت و آمد داشته باشد.

نتیجتاً اینکه نسبت به اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج می‌توان با توجه به قوانین هر کشوری برای تحصیل تابعیت و اقامت اقدام نمود و در حال حاضر با توجه به قواعد اکثر کشورهای جهان هرکسی که با مرد یا زن تبعه‌ی یک کشور خارجی ازدواج نماید، می‌تواند تابعیت آن کشور را به دست آورده و صاحب پاسپورت آن کشور گردد. ضمن آنکه با اقامت 3 ساله در کشور مقصد، می‌توان به اقامت دائم آن کشور دست پیدا کرد.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای توریستی

ویزای توریستی یکی از انواع ویزا است که افراد به‌وسیله آن می‌توانند مدتی را در کشورهای اروپایی اقامت نماید اما این ویزا به‌منزله اجازه برای کار، زندگی و یا تحصیل در آن کشور نیست و اگر افسر مرزی احساس کند فرد به‌قصد ماندن آمده است می‌تواند مانع ورود فرد به کشور شود. از نشانه‌های این مسئله یک‌طرفه بودن بلیت و یا اظهارنظرهایی است که این شک را برانگیزد.

فرد دارای ویزای توریستی حق ندارد کار داوطلبانه انجام دهد. به‌طور پیش فرض با داشتن ویزای توریستی فرد اجازه دارد مدتی را در کشور موردنظر اقامت کند که این مدت می‌تواند به صلاحدید افسر مرزی زیاد یا کم گردد.

درصورتی‌که فرد بخواهد ویزای خود را تمدید نماید باید درخواست خود را قبل از تاریخ خروج ارائه دهد که درصورت قبول درخواست، زمان جدیدی برای حضور فرد تعیین و ابلاغ می‌گردد. اگر از تاریخ خروج فرد گذشته باشد و فراموش کرده باشد درخواست تمدید ویزای خود را بدهد باید تا 90 روز درخواست Restoration of Status کند.

ویزای توریستی در برخی شرایط خاص می‌تواند به اقامت دائم تبدیل گردد. این شرایط عبارتند از:

درصورتی‌که متقاضی با یک فرد مقیم دائم ازدواج کند.

درصورتی‌که متقاضی درخواست پناهندگی بدهد و درخواست وی از سوی دولت موردقبول واقع شود؛ که این عمل اصلاً پیشنهاد نمی‌شود. کسی درخواست پناهندگی می‌کند که جانش در کشور محل اقامتش درخطر است. این ادعا از سوی هر کشوری به‌سادگی قابل انجام نیست. از سوی دیگر این افراد با ارائه مدارک و اطلاعات اعلام کرده‌اند که قصد ماندن ندارند و وضعیت آن‌ها مناسب است وگرنه ویزا نمی‌گرفتند بنابراین ادعای بعدی با این مسئله تطابق ندارد و تناقض این مسئله شانس آن‌ها را برای گرفتن ویزا از بین می‌برد؛ بنابراین این مورد را فراموش کنید. اگر کسی چنین درخواستی بدهد، به‌سرعت بررسی و رد می‌شود. همچنین درخواست دهنده از کشور اخراج می‌شود.

درصورتی‌که فرد متقاضی تحت شرایط انسان دوستانه درخواست اقامت دائم داده باشد؛ یعنی فرد متقاضی در حالت عادی ممنوع‌الورود باشد اما به خاطر صلاح فرد یا افرادی دیگر، یا به دلیل فشار شدیدی که متحمل است، درخواست اقامت بدهد.

اخذ اقامت دائم از طریق خرید املاک خارجی

یکی دیگر از روش‌های کسب اقامت در کشورهای خارجی، خرید ملک می‌باشد. این نوع اقامت به اقامت دائم اروپا و دریافت پاسپورت اروپایی منتهی می‌گردد. فرد متقاضی علاوه بر خرید ملک باید اثبات نماید که از توانایی مالی بالایی برخوردار می‌باشد و قادر است بدون کار در کشور موردنظر هزینه زندگی خود و اعضای خانواده را تأمین نماید.

افراد با خرید املاک تجاری نیز می‌توانند اقامت دائم کشورهای اروپایی را کسب نمایند. ولی قیمت این‌گونه املاک در اروپا بسیار بالا بوده و حتماً باید قبل از خرید کارشناسی شده باشند، یعنی مشخص‌شده باشد که بهره‌برداری از املاک سودآور است و فرد نیز باید درآن شاغل گردد.

یعنی امکان خرید و اجاره آن وجود نخواهد داشت ولی افراد در صورت تمایل می‌توانند آن را بخرند و برای اداره آن کارمند استخدام نمایند.

به‌طورکلی امکان خرید ملک در بسیاری از کشورهای اروپایی برای متقاضیان وجود دارد. بسیاری از کشورها نظیر کشورهای پرتغال، اسپانیا، یونان و ... این امکان را به متقاضی می‌دهند که بتواند ملکی را خریداری نموده و از طریق ملک خریداری‌شده اقامت موقت و سپس اقامت دائم را دریافت نماید .رعایت قوانین عمومی بر اساس قرارداد موجود و ثبت در مراجع رسمی نکته‌ای است که باید مورد اهمیت قرار گیرد.

مراحل خرید املاک اروپایی به این صورت است که متقاضی در صورت تقاضا برای خرید ملک خارجی با یافتن ملک موردنظر خود در کشور موردنظر، باید ملک را مورد ارزیابی قرار دهد و بسته به میزان ارزش ملک، میزان وام تعلق‌گرفته و میزان دارایی مذاکرات لازم در این خصوص را سپری نماید که این مذاکرات می‌تواند از طریق نماینده میان خریدار و فروشنده انجام گیرد.

با اخذ تصمیم نهایی در خصوص قیمت ملک، قرارداد پیش‌فروش یا قرارداد موقت در یک دفتر اسناد رسمی میان خریدار و فروشنده امضا می‌شود. با ثبت انتقال مالکیت و تکمیل فرایند در دفتر اسناد رسمی مراحل خریدلک صورت می‌پذیرد.

قیمت خرید ملک یا کاشانه در هر کشور بسته به شهر و محل ملک (شهرهای اصلی، حومه شهر، منطقه و ...)، اندازه و متراژ ملک و امکاناتی که در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد  متفاوت می‌باشد.

روش های اخذ اقامت آلمان

آلمان یکی از کشورهای پرطرفدار در بین افرادی است که قصد مهاجرت دارند. روش های مختلفی برای اخذ اقامت این کشور وجود دارد. در ادامه این روش ها را ذکر میکنیم و همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک ها کلیک نمایید.

تحصیل در آلمان، کار در آلمان، ثبت شرکت آلمان، سرمایه گذاری در آلمان، اقامت تمکن مالی در آلمان، اقامت توریستی در آلمان، ازدواج در آلمان

روش های اخذ اقامت کانادا

اخذ اقامت دائم کانادا و مهاجرت به کانادا 2018 و گرفتن وکیل مهاجرت با توجه به شرایط مناسب کانادا برای زندگی بنابر آمار نیاز مند تحلیل و بررسی است. روش های اخذ کانادا عبارتند از:

تحصیل در آلمان، کار در آلمان، ثبت شرکت آلمان، سرمایه گذاری در آلمان، اقامت تمکن مالی در آلمان، اقامت توریستی در آلمان، ازدواج در آلمان

 

برای دانلود فایل روش‎های مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشورهای حوزه شنگن و کانادا کلیک کنید.