سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازی Zombies Mode

Zombies Mode در بین طرفداران فرنچایز Call of Duty طرفداران زیادی دارد. بازی Call of Duty Mobile نیز در سال‌های اخیر به شدت محبوب شده است و کاربران زیادی به آن علاقه‌مند شده‌اند. ما در این مقاله قرار است هرآنچه باید درباره Zombies Mode بازی Call of Duty Mobile بدانید، با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه همراه تیلنو باشید.

Zombies Mode در مجموعه Call of Duty همیشه بین طرفداران این فرنچایز محبوبیت زیادی داشته است. این حالت اولین بار در نسخه World at War معرفی شد و توانست علاقه طرفداران را تا به امروز حفظ کند. پس از عرضه بازی Call of Duty Mobile، به شکل قابل توجهی بازیکنان صریحتا اشاره می‌کردند که این اثر نیز نیاز به بخش زامبی دارد.

شرکت اکتیویژن (Activision) با اضافه کردن Zombies Mode در رویدادهایی با بازه زمانی محدود، به انتظارات مخاطبان پاسخ داد. این رویدادها به بازیکنان اجازه می‌داد که بخش زامبی را به همان شکل و شمایل کلاسیک روی نقشه‌های قدیمی آثاری نظیر بازی Call of Duty: Black Ops II تجربه کنند. همچنین حالت‌های مورد علاقه طرفداران از نسخه‌های مختلف کالاف دیوتی نیز به این اثر اضافه شده بود. پس از غیبتی طولانی مدت، بخش زامبی بار دیگر به بازی Call of Duty Mobile بازگشته است. گرچه این بخش با حالت‌های پیشین که مدت‌ها به آن‌ها عادت کرده بودیم، کاملا متفاوت است. اگر می‌خواهید اطلاعات زیادی از این بخش به دست آورید در ادامه با ما همراه باشید.

این بخش شباهتی به Zombies Modeهای کلاسیک این فرنچایز ندارد

بازی Call of Duty Mobile: هرآنچه باید درباره Zombies Mode بدانید

بازیکنانی که از Undead Siege (این نام برای بخش جدید Zombies Mode در نظر گرفته شده است) انتظار ارائه بخش زامبی به صورت کلاسیک دارند، احتمالا ناامید خواهند شد. این بخش هیچ شباهتی به حالت زامبی در نسخه‌های Black Ops یا حتی به روز رسانی‌های پیشین خود کالاف دیوتی موبایل ندارد.

در Zombies Mode بازی Call of Duty Mobile خبری از گیم‌پلی سرعتی، سراسر اکشن و نقشه‌ی محدود نیست. در عوض این بخش پر شده از راه‌ها و مسیرهای مرموز و تمام حوادث Undead Siege در نقشه بتل رویال (Battle Royal) به وقوع می‌پیوندند. حالا شما با یک Zombies Mode در حالت جهان‌باز (Open World) طرف هستید. عناصر مشخصی از بخش زامبی کلاسیک باقی مانده‌اند که برای نمونه می‌توان به Perk-a-Cola و Mystery Boxes اشاره کرد.

چرخه روز و شب نقش کلیدی دارد

شما در حالت Undead Siege تنها یک هدف اصلی دارید و آن هم زنده ماندن است. بازی دارای دو حالت مختلف به نام‌های Casual و Hard است. شما در حالت Casual باید سه شبانه روز در نقشه Isolated که پر از زامبی است، زنده بمانید. در حالی که در حالت Hard باید پنج شبانه روز از پایگاهتان محافظت کنید.

شما در طول روز باید تمرکز خود را روی جمع کردن تجهیزات و منابع باارزش نظیر Aether Essence بگذارید. اگر چنین رویکردی داشته باشید، می‌توانید شب‌ها را راحت‌تر سپری کنید. با وجود این که در طول روز نیز می‌توانید دشمنان را در نقشه پیدا کنید، تعقیب و هدف قرار دادن آن‌ها احتمالا به نفع‌تان نخواهد بود. زیرا در طول شب تک تک گلوله‌ها برایتان ارزشمند خواهند بود. شما باید شب‌ها از پایگاهتان دربرابر هجوم ارتش مردگان محافظت کنید. در نتیجه نباید اوضاع طوری پیش رود که مجبور شوید به فکر پیدا کردن مهمات بیشتر بیفتید.

وقایع تنها در یک منطقه مشخص رخ می‌دهند

بازی Call of Duty Mobile: هرآنچه باید درباره Zombies Mode بدانید

برخلاف هرآنچه در بخش زامبی نسخه‌های عرضه شده توسط استودیو Treyarch از فرنچایز Call of Duty شاهدش بودیم، Undead Siege به شما اجازه انتخاب نقشه نمی‌دهد. در واقع شما در این نسخه می‌توانید تنها در یک منطقه که بزرگتر از آثار پیشین است، به بازی مشغول شوید. این نقشه که Isolated نام دارد، برای افرادی که بخش بتل رویال بازی کالاف دیوتی موبایل را تجربه کرده‌اند، کاملا آشنا است.

علی‌رغم ارائه مکان‌ها، بافت‌ها و تجهیزات مشابه، نقشه Isolated در Undead Siege با آنچه از بخش بتل رویال به خاطر دارید، به صورت تمام و کمال تفاوت دارد. بخشی از نقشه که این حالت از آن استفاده می‌کند، تحت تاثیر شدید Aether قرار گرفته است. Aether همان چیزی است که در ابتدا موجب گسترش زامبی‌ها شد. از همین رو، نقشه بازی تاریکتر و خالی‌تر شده است. حالا آن مکان‌هایی که برایمان آشنا بود، دیگر آن حس و حال قبل را ندارند و ظاهر جدیدی به خود گرفته‌اند.

بخش چند نفره اهمیت زیادی دارد

کار تیمی همیشه در Zombies mode بازی‌های قبلی کالاف دیوتی نقش محوری داشته است. اما در این آثار برای کمک کردن به یکدیگر در کشتن زامبی‌ها و یاری رساندن به سایر اعضا برای احیا شدن، محدودیت داشتید. بازیکنان در اکثر مواقع باید تلاش می‌کردند که خودشان از خودشان محافظت کنند و خبری از کمک دیگری نبود. گیم‌پلی بخش چند نفره در Undead Siege کمی تفاوت دارد. در واقع هدف اصلی در این بخش محافظت از پایگاه تیم به مدت سه تا پنج شب است. همه اعضای تیم باید علاقه‌مند به کار تیمی باشند و در ارتقا دادن شرایط منابع نباید از هیچ تلاشی فروگذاری کنند.

این همکاری‌ها در ساخت Turretها بسیار اهمیت دارند. اگر یکی از بازیکنان مشغول کاری نظیر تعویض یا تعمیر Turretها است، باید سایر بازیکنان هوای او را داشته باشند. این وابستگی متقابل که بین بازیکنان به وجود می‌آید، جذابیت Undead Siege را بیشتر می‌کند. در نتیجه می‌توان از این ویژگی به عنوان خصوصیتی جذاب در بازی Call of Duty Mobile یاد کرد.

منبع : tilno