سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگیهایی که باید در مورد فیفا 22 بدانید

شرکت Electronic Arts قصد دارد جدیدترین نسخه شبیه‌ساز فوتبال خود یعنی فیفا 22 را با تفاوت‌های متعددی نسبت به شماره قبلی روانه بازار کند. در این مقاله، به مهم‌ترین ویژگی‌های بازی FIFA 22 خواهیم پرداخت.

مجموعه FIFA چند سالی است که به طور سالانه و مرتب منتشر شده و موفقیت‌های عظیمی را هم در همین راه به دست آورده است. اما متاسفانه، عدم وجود خلاقیت و نوآوری در نسخه‌های اخیر فیفا به شدت حس می‌شود و حتی طرفداران سرسخت این سری هم از روند موجود ناامید شده‌اند. این فقدان نوآوری در بخش‌های کلیدی و مهمی مانند Career Mode بیشتر از هر حالت دیگری به چشم می‌آید. حالا آن طور که ما متوجه شدیم، شرکت EA می‌خواهد بالاخره با ایده‌های جدید به سراغ فیفا 22 رفته و شرایط را دست خوش تغییراتی کند. از آنجایی که مدت زمان زیادی تا عرضه اثر مورد بحث باقی نمانده، قصد داریم به سراغ ویژگی‌های جدید آن برویم و کمی در موردش صحبت کنیم.

ویژگی‌هایی که باید در مورد فیفا 22 بدانید

فناوری Hypermotion

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که قرار است روی بازی FIFa 22 اعمال شود، فناوری جدیدی به نام هایپرموشن (Hypermotion) است. آن طور که اطلاعات می‌گویند بیشترین تاثیر هایپرموشن روی انیمشین‌های موجود در بازی بوده و قرار است یک تغییر بزرگ به وجود آورد. تیم توسعه برای رسیدن به بهترین شرایط ممکن، یک مسابقه یازده مقابل یازده میان بازیکنان حرفه‌ای برگزار کرده و با استفاده از موشن کپچر (Motion Capture)، حرکات آن‌ها را برای درست کردن انیمیشن‌ها ضبط کرده‌اند. این موضوع، به این معنی است که قرار است با یک تحول بزرگ مواجه شویم که در طی آن تک تک انیمیشن‌های بازی، از تکل زدن گرفته تا دویدن بازیکنان، از اول بازسازی شده‌اند.

استفاده از ماشین یادگیری برای ساخت انیمیشن‌ها

استفاده از یادگیری ماشینی (Machine-Learning) یکی دیگر از ابزارهای مهم برای ساخت انیمشین‌های فیفا 22 است. این ویژگی به طور خودکار از حرکات موجود در بازی یاد می‌گیرد و با استفاده از 8.7 میلیون انیمیشنی که از قبل ضبط شده‌اند، انیمیشن‌های جدیدی را به صورت همزمان (Real-Time) به وجود می‌آورد. به گفته شرکت EA، این روش باعث می‌شود که گیم‌پلی زنده و واقعی‌تر از همیشه به نظر برسد که در طول آن انیمیشن‌ها با توجه به شرایط موجود در زمین به وجود می‌آیند. به طور کلی، بازی FIFA 22 دارای بیش از 4000 انیمیشن حرکتی جدید است.

بهبودهای مربوط به گیم‌پلی

علاوه بر استفاده از Hypermotion، سازندگان بهبودهای دیگری را هم برای گیم‌پلی درون زمین فوتبال در نظر گرفته‌اند. برای مثال، هوش مصنوعی (AI) با بهبود چشم‌گیری همراه شده و از این پس هم مدافعان و هم مهاجمانی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، حرکات طبیعی و منطقی‌تری دارند. آن‌ها با توجه به شرایط توپ و نفرات تیم حریف، تصمیم‌های هوشمندانه‌تری را اتخاذ می‌کنند. آمار بازی هم که به بخش ثابتی از صفحه Pause تبدیل شده، در فیفا 22 اطلاعات را بررسی کرده و آن‌ها را با جزئیات بیشتری به نمایش می‌گذارد. همچنین، به گفته شرکت EA نبردهای هوایی برای سر زدن به توپ، فیزیکی‌تر از همیشه خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، اضافه شدن تنظیمات بیشتر برای درست کردن تاکتیک‌های مختلف است تا بتوانید سبک بازی تیم خود را بهتر شخصی‌سازی کنید. مکانیک‌های دویدن بازیکنان، فیزیک توپ‌ها و عملکرد دروازه‌بان‌ها هم با بهبودهای متعددی همراه شده‌اند.

سایر بهبودهای گیم‌پلی

علاوه بر مواردی که به آن‌ها پرداختیم، بهبودهای دیگری هم در بازی FIFA 22 به چشم می‌خورد که به احتمال زیاد طرفداران قدیمی مجموعه را هم خوشحال خواهد کرد. برای مثال، خوش‌حالی‌های پس از گل از همیشه پویاتر به نظر می‌رسند و افراد حاضر در استادیوم با توجه به گل به ثمر رسیده و اهمیت آن، واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. برای مثال، اگر یک گل در دقایق پایانی یک مسابقه سخت و نزدیک زده شود بازیکنان، طرفداران و نیمکت نشین‌ها واکنش شدیدتری از خود بروز خواهند داد. برای این که تغییر مذکور بهتر به نظر برسد، سازندگان مواردی مانند انیمشین‌های جدید را برای طرفداران و بازیکنان تدارک دیده‌اند. جالب است بدانید که برخی مواقع بازیکنان حاضر روی نیمکت و مربی‌ها هم به خوشحالی پس از گل می‌پیوندند.

در همین حال، بازی FIFA 22 دارای یک تنظیمات جدید برای دوربین خوش‌حالی‌های پس از گل است. این قابلیت پس از دریافت گل به شما اجازه می‌دهد که به جای تماشای خوشحالی تیم حریف، واکنش‌های تیم خود را ببینید. از جمله ویژگی‌های دیگر هم می‌توانیم به بهبود میان پرده‌های موجود در بازی و راه‌های بیشتر برای سوییچ کردن بین بازیکنان هنگام دفاع، اشاره کنیم.

برای مشاهده ادامه مطلب به سایتتیلنو مراجعه کنید.