سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازاریابی محتوا چیست ؟!

بازاریابی محتوا چیست ؟!

 بازاریابی محتوا (بازاریابی درونگرا )

این شیوه بازاریابی بر اساس تولید محتوا هدفمند (کیفیت بالا) و توزیع آن برای جذب و حفظ مخاطبان بازار هدف ، به جرئت میشه گفت بازاریابی محتوا پادشاه دیجیتال مارکتینگ و اساس و پایه بازاریابی جاذبه ای هست. محتوا اینقد مورد اهمیت قرار گرفته که بیل گیتس گفته : محتوا پادشاه است !

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، سئو ، فرایند تبدیل ، ایمیل مارکتینگ، تبلیغ نویسی و هرآنچه که در بازاریابی دیجیتال هست، همگی وابسته به محتوا هستند و بدون محتوا هیچ یک از مواردی که ذکر شد عملی نیست و به راحتی میتوان گفت که بدون محتوا بازاریابی دیجیتال وجود ندارد.

برای مثال زمانی که یک سئوکار استراتژی سئو را طراحی کرده و کلمات کلیدی را تعیین کرده، برای اینکه سئوی هر کلمه کلیدی را انجام دهد نیاز به محتوا دارد، تا به گوگل بگوید موضوع وبسایت چیست. زمانی که فرایند ایمیل مارکتینگ شروع میشود، حداقل پیشنهادی که برای دریافت ایمیل داده میشود عضویت در خبرنامه هست خبرنامه یک محتواست.

و به قول Lan Lurie مدیر عامل شرکت Protent

به محتوای طولانی، وبلاگ یا اینفوگرافی هایی که برای بدست آوردن رتبه های بالاتر در گوگل تهیه میشوند، محتوا گفته نمیشود
محتوا هر چیزی هست که بتواند پیغامی را برای مخاطبان انتقال دهد

محتوا قلب تپنده فعالیت های یک بازاریاب هست

آن ها با مشتریان و مخاطبان خود صحبت میکنند و هر مطلبی که ارائه میکنند فارغ از هرگونه فرمت و مدل محتوا محسوب میشود، همانطور که در ابتدا گفتیم تولید محتوا با صرف نظر از هرگونه و شکل ،برای رسیدن به اهداف تعیین شده ،بازاریابی محتوا گفته میشود.

منبع : https://jazbmarketing.com/content-marketing/