سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات نگهداری کاکتوس در آپارتمان های کوچک

انتخاب گلدان مناسب

1- از گلدانی با فضای کافی، متناسب با اندازه ریشه کاکتوس استفاده کنید.اگر ریشه کاکتوس شما سطحی است و نزدیک به سطح خاک باقی میماند مانند کاکتوس cholla یا میوه کاکتوس، برای این نوع یک گلدان کوچک با قطر بزرگ انتخاب کنید و اگر ریشه اش عمیق است مانند saguala یا cardon گلدان باریک و عمیق انتخاب کنید.اکثر کاکتوس ها دارای ریشه های سطحی هستند. اگر مطمئن نیستید که نوع ریشه کاکتوس شما چگونه است، گلدانی انتخاب کنید که بین این دو باشد(مانند گلدانی که برای درختچه بون سای استفاده می شود).

مطمئن شوید که گلدانتان سوراخ های برای خروج آب دارد.

هر گلدانی که انتخاب می کنید، گلدان سفالی یا پلاستیکی، مطمئن شوید که آب اضافی از آن خارج می شود. اگر گلدان، دارای سوراخ برای خارج شدن آب اضافی نباشد، خاک مرطوب باقی می ماند و ریشه کاکتوس پوسیده می شود و در نتیجه کاکتوس تان می خشکد. 

خاک گلدان را با مخلوط مناسب برای کاکتوس پر کنید.

می توانید از مخلوط خاک از گلخانه ها برای رشد بهتر و آسان کاکتوس تهیه کنید. خاک مخصوص برای کاکتوس ها دارای فرمول بندی خاصی میباشند که برای آن ها مناسب هستند. در مراکز باغبانی و گلخانه ها می توانید آنها را خریداری کنید.بطور کلی این گیاهان در انواعی از خاک ها می توانند زندگی کنند که دارای خلل فرج و پر منفذ باشد تا آب به راحتی از آن خارج شود و سریعا خشک شود و گیاه امکان تنفس پیدا کند.می توانید خاک کاکتوس را خودتان با اضافه کردن یک سوم خاک باغی، یک سوم ماسه (شسته، زبر و سخت) با کیفیت بالا و یک سوم خاک سنگ ریزه ای (ماسه متخلخل، خاک رس) درست کنید.این ترکیب باعث می شود کاکتوس شما به اندازه کافی تغذیه شود و منفذهای لازم برای شاداب ماندن آن ایجاد شود.

کاکتوس را از گلدانی که برایش کوچک است به گلدان بزرگ تری بکارید.

اگر کاکتوس شما در گلدان پلاستیکی کوچک قرار دارد می توانید به راحتی آن را بردارید و در جای دیگری بکارید. اول دستکش دست کنید تا تیغ آنها به دستتان فرو نرود. گلدان کاکتوس را به آرامی وارونه کنید و آهسته به گلدان فشار بیاورید و تلاش کنید تا کاکتوس از گلدان جدا شود.