سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویلای ضد زلزله

 

ویلای ضد زلزله 

بسیاری از حوادث طبیعی منجر به از بین رفتن منازل و سازه‌های ضعیف منطقه می‌شود.ویلای ضد زلزله برنامه‌ای است که این روزها توسط گروه تولیدی ساختمانی پلاستوفوم به طراحی و اجرا رسیده است. فنّاوری برتر در ساخت ویلای ضد زلزله موجب شده که صنعت ساخت منازل پیش‌ساخته روزبه‌روز بیشتر موردتوجه و اقبال عموم مردم قرار بگیرد

علت ایمنی ویلاهای پیش‌ساخته

ویلاهای پیش‌ساخته با مواد اولیه‌ی  باکیفیت که عمدتاً فولاد سرد نورد شده هست،پدید آمده است. سبکی سازه موجب شده که در عین مقاومت برتری سازه‌های پیش‌ساخته متمایز شود. سازه‌هایی که نهایتاً موجب ساخت ویلای ضد زلزله می‌گردند. ویلای ضد زلزله با فنّاوری مدرن در کمترین زمان احداث می‌شود.

تفاوت ویلای ضد زلزله  و ساختمان‌های محکم بتنی

شکی نیست که در صورت صرف هزینه‌های هنگفت و تهیه مصالح گران‌قیمت امکان ساخت ساختمان‌های بتنی و محکم پدید خواهد آمد، هرچند که ممکن است زمان زیادی نیز سپری شود. در ساختمان‌سازی به شیوه سنتی افراد زیادی دخیل خواهند شد و  ممکن است برخی از آن‌ها تخصص کافی را نداشته باشند. عدم تخصص در بعضی زمینه‌ها موجب فجایع انسانی بزرگی می‌شود. ساختمان‌های نوساز مخروبه بعد از یک زلزله، حاصل همین بی تعهدی و ناآگاهی عاملین ساخت بوده است. ساخت ویلای ضد زلزله تعهدی است که شرکت ساختمانی پلاستوفوم با کمک نیروهای متخصص به شما عرضه خواهد کرد. در ویلای ضد زلزله نگرانی از بابت وقوع بلایای طبیعی وجود ندارد. چراکه بهترین مواد اولیه و باکیفیت‌ترین مصالح برای ساخت به‌کاررفته است.

زمان کمتر ساخت و کیفیت بالاتر

یکی از مزایای تکمیل و ساخت ویلای ضد زلزله بر پایه سازه‌های ال اس اف همین کم کردن زمان ساخت است. چراکه بسیاری از هزینه‌های ساخت در زمان طولانی و با نوسانات قیمت مصالح پدید می‌آید. ضمناً کیفیت پایین اجرا اتصالات دلیل اصلی خرابی‌های بعد از زلزله است. دقت بالای اتصالات در این سیستم‌های مبتنی بر ال اس اف موجب شده که آینده و ایمنی ویلای ضد زلزله بهتر تأمین شود.

ارتباط بین زلزله و سبکی سازه

سازه‌های پیش‌ساخته بسیار سبک‌تر از نمونه‌های سنتی است. دلیل اصلی این سبکی مصرف مواد اولیه‌ی خاص این صنعت است. به‌طور مثال ورق‌ها فولادی و قطعات فولاد سرد نورد شده با دقت زیادی در دستگاه‌های  رول فرمینگ شکل‌گرفته‌اند. تمام سطح صفحات یکسان هستند و هیچ برجستگی در آن‌ها دیده نمی‌شود. سیستم پیچ و مهره به‌کاررفته در این صنعت موجب دوام بیشتر محصول شده است. از طرفی وزن پایین‌تر موجب می‌شود که در زمان وقوع زلزله نیروهای کمتری در سازه منتقل شود و خرابی‌ها به صفر برسد. از طرف دیگر در مورد حوادث آتش‌سوزی به دلیل استفاده از قطعات فولاد سرد نورد شده ساختمان با مشکل جدی مواجه نمی‌شود و دوام و استحکام خود را نیز حفظ خواهد کرد. ساخت ویلای ضد زلزله در چندطبقه امکان‌پذیر است. البته در ساخت ویلای پیش‌ساخته با فناوری ال اس اف محدودیت تعداد طبقات وجود دارد ولی این محدودیت در مورد ساختمان‌ها دو الی سه‌طبقه نیست.

ویلای ضد زلزله با ظاهری سنتی

عجیب است که ویلای ضد زلزله با فناوری ساختمان‌های پیش‌ساخته کاملاً با فضای معماری سنتی ایران همخوانی پیداکرده است. نمای خارجی ویلا را شما بنا به درخواست خودتان تعیین می‌کنید. نمای سنگ، آجر،چوب، کاشی سرامیک  و یا هر نمایی که مدنظر شماست، این امتیاز بزرگی است که سازه‌های پیش‌ساخته فراهم کرده است. از طرفی در نمای داخلی ویلای پیش‌ساخته می‌توانید از کاغذدیواری استفاده نمایید. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، ظاهر سازه‌های پیش‌ساخته تفاوت بارزی با ظاهر سازه‌های سنتی ندارد.

ضد حریق بودن مواد اولیه

مواد اولیه‌ی بکار رفته در ویلای پیش‌ساخته تماماً ضد حریق و مقاوم است. حتی موادی که به‌عنوان عایق حرارتی و صوتی در دیواره‌ها کارشده که آن‌ها نیز از مزیت ضد حریق بودن برخوردار است. این موضوع موجب شده که ویلاهای پیش‌ساخته علاوه بر آنکه ضد زلزله هستند، ضد حریق هم باشند.

مقاومت فولاد سرد نورد شده در برابر خوردگی

ساخت ویلای ضد زلزله با فناوری مدرن ال اس اف و احداث سازه‌های پیش‌ساخته دارای مزیت‌های پنهانی نسبت به استفاده از فولاد گرم است. در فولاد گرم احتمال خوردگی فولاد وجود دارد حتی ممکن است که شرایط رشد کپک‌ها و قارچ به وجود آمده باشد. جذب رطوبت در فولاد گرم بالا نیست و این شرایط حضور انگل‌های مضر را روی ورق‌های فولاد فراهم می‌آورد. همچنین مقاومت فولاد گرم در برابر جوندگان و حشرات کمتر است. فولاد سرد نورد شده چنین معایبی را ندارد و درعین‌حال محاسن فولاد گرم را یکجا در خود جمع کرده است. تنها عیب فولاد سرد نورد شده قیمت بالاتر آن است که در تولید با حجم بالا چنین مشکلی تا حد زیادی می‌تواند برطرف گردد.

منبع : https://vilalsf.com/%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%b6%d8%af-%d8%b2%d9%84%d8%b2%d9%84%d9%87/