سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وردپرس چیست و چرا آموزش وردپرس اهمیت دارید؟

وردپرس چیست و چرا آموزش وردپرس اهمیت دارید؟

 یکی از سوالاتی که اغلب از ما پرسیده می شود این است: چرا باید از وردپرس استفاده کنم؟ آیا سایت من به اندازه کافی خوب نیست؟ چرا باید از پلتفرم دیگری به وردپرس سوئیچ کنم؟

اگر این سوالات را می‌پرسید، در جای مناسبی هستید.

در این مقاله مهم ترین دلایلی که چرا باید از وردپرس استفاده کنید را به اشتراک می گذاریم. ما همچنین انواع مختلف وب سایت هایی را که می توانید با وردپرس ایجاد کنید و همچنین سایت های محبوبی که از وردپرس استفاده می کنند را به نمایش خواهیم گذاشت.

چرا باید استفاده از وردپرس را شروع کنید
نکته: در سراسر این مقاله، وقتی می گوییم وردپرس، در مورد WordPress.org صحبت می کنیم که به عنوان وردپرس خود میزبان نیز شناخته می شود. لطفاً این را با WordPress.com که یک سرویس میزبانی است اشتباه نگیرید. برای جزئیات، مقایسه WordPress.org در مقابل WordPress.com را ببینید.

یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد وردپرس این است که فقط یک پلت فرم وبلاگ نویسی است.

اما وردپرس خیلی بیشتر است.

در حالی که وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی شروع شد، به یک سازنده وب سایت قدرتمند و یک سیستم مدیریت محتوای قوی (CMS) تبدیل شده است.

بهترین بخش در مورد وردپرس این است که استفاده از آن آسان و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا انواع مختلف وب سایت ها را ایجاد کنید. این دلیل اصلی افزایش محبوبیت وردپرس است.

در واقع، طبق یک نظرسنجی اخیر، وردپرس قدرت 43 درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را دارد.

به دلیل ویژگی های قوی، بسیاری از برندهای برتر از وردپرس برای تقویت وب سایت های خود از جمله مجله تایم، فیس بوک، نیویورکر، سونی، دیزنی، تارگت، نیویورک تایمز و غیره استفاده می کنند.

بیایید نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا باید از وردپرس برای ساخت وب سایت خود استفاده کنید.

  1. وردپرس مانندFreedom رایگان است


وردپرس رایگان است
وردپرس یک نرم افزار رایگان است. این بدان معنی است که شما می توانید آن را دانلود، نصب، استفاده و تغییر دهید تا مطابق با نیازهای خود باشد. می توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب سایتی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ما در مورد چرایی رایگان بودن وردپرس را ببینید.

در حالی که خود نرم افزار وردپرس رایگان است، برای نصب آن به نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارید.

نام دامنه آدرس وب سایت شما در اینترنت است. این همان چیزی است که کاربران شما در نوار آدرس مرورگر خود برای دسترسی به وب سایت شما (به عنوان مثال، wpbeginner.com) تایپ می کنند.

میزبانی وب مانند خانه وب سایت شما است که تمام فایل های وب سایت شما در آن ذخیره می شود.

هم برای هاست و هم برای نام دامنه شما، Bluehost را توصیه می کنیم. آنها یکی از بزرگترین شرکت های هاستینگ در جهان و ارائه دهنده میزبانی وردپرس هستند.

آنها همچنین به کاربران WPBeginner 60? تخفیف در میزبانی و یک نام دامنه رایگان ارائه می دهند. اساساً می توانید با 2.75 دلار در ماه شروع کنید.

← برای درخواست این پیشنهاد انحصاری Bluehost اینجا را کلیک کنید
به توصیه های میزبانی بیشتری نیاز دارید؟ انتخاب ما از بهترین ارائه دهندگان هاست وردپرس را ببینید.

اگر می خواهید شخصی با تجربه سایت وردپرس شما را راه اندازی کند، کارکنان با استعداد ما خوشحال می شوند به شما کمک کنند تا با راه اندازی وبلاگ وردپرس کاملا رایگان ما را شروع کنید.

شما همچنین می توانید با دنبال کردن راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب وردپرس، این کار را خودتان انجام دهید.

  1. استفاده از وردپرس آسان است


علیرغم اینکه وردپرس انعطاف پذیرترین و قدرتمندترین پلتفرم است، استفاده از وردپرس برای مبتدیان بسیار آسان است.

آن را با یک داشبورد ساده با گزینه های مختلف منو در نوار کناری فهرست شده است. شما به راحتی می توانید پست ها و صفحات ایجاد کنید، طراحی وب سایت خود را سفارشی کنید، منوهای پیمایش و موارد دیگر را اضافه کنید.

استفاده از وردپرس آسان است
وردپرس حفظ وب سایت خود را بدون هیچ مشکل فنی برای مبتدیان آسان می کند.

اول، به روز رسانی وجود دارد. وردپرس به طور منظم به روز رسانی های اصلی وردپرس را منتشر می کند که می توانید با کلیک روی دکمه آن را نصب کنید. همین امر در مورد پلاگین ها و تم های وردپرس که به روز رسانی های خود را منتشر می کنند نیز صدق می کند.

به روز رسانی وردپرس


برای پشتیبان گیری، افزونه های پشتیبان گیری وردپرس عالی وجود دارد (بسیاری از آنها رایگان هستند). آنها به شما امکان می دهند پشتیبان گیری خودکار را تنظیم کنید و آنها را در یک مکان راه دور مانند Google Drive یا Dropbox ذخیره کنید.

بالاخره امنیت وجود دارد. با برخی از بهترین روش‌های امنیتی وردپرس، می‌توانید وب‌سایت خود را حتی امن‌تر کنید (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد).

به عنوان یک مبتدی، ممکن است در ابتدا آن را کمی سخت بیابید. با این حال، به عنوان بزرگترین سایت منبع وردپرس برای مبتدیان، می توانیم با اطمینان به شما اطمینان دهیم که به زودی راه خود را پیدا خواهید کرد.

در بیش از 10 سال گذشته، ما شاهد هزاران کاربر سطح مبتدی بوده‌ایم که به سرعت به کاربران متوسط ??و پیشرفته فارغ‌التحصیل شده‌اند. در واقع، بسیاری از آنها اکنون وب سایت های وردپرسی را برای دیگران ایجاد می کنند تا زندگی خود را به دست آورند.

در اینجا در اف دیزاین، ما هزاران آموزش وردپرس در مورد هر موضوعی که نیاز دارید، از مبتدی تا پیشرفته، داریم. به عنوان مثال، برای ایجاد اولین صفحه یا پست وبلاگ خود، می توانید راهنمای ما در مورد نحوه اضافه کردن یک پست جدید در وردپرس را ببینید.

اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، به سادگی سؤال خود را در Google تایپ کنید و «WPBeginner» را در انتهای سؤال خود اضافه کنید. احتمالاً پاسخ را در وب سایت ما خواهید یافت.

  1. وردپرس کاملا قابل تنظیم است
    تم های وردپرس
    اکثر افرادی که از وردپرس استفاده می کنندa

نه طراح وب هستید و نه برنامه نویس. در واقع، اکثر مردم بدون داشتن دانش قبلی از طراحی وب سایت شروع به استفاده از وردپرس می کنند.

برای افراد باهوش غیر فن آوری، وردپرس راه حل عالی است زیرا هزاران قالب وب سایت (تم) رایگان وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. یک تم وردپرس عالی تقریباً برای هر نوع وب سایتی (خواه وبلاگ، سایت تجاری یا یک فروشگاه آنلاین) وجود دارد.

سفارشی کردن تم های وردپرس آسان است زیرا بسیاری از آنها با پانل گزینه های خاص خود ارائه می شوند که به شما امکان می دهد رنگ ها را تغییر دهید، لوگوی خود را آپلود کنید، پس زمینه را تغییر دهید، اسلایدرهای زیبا ایجاد کنید، و واقعاً آن را بدون نوشتن هیچ کدی مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

به عنوان مثال، Astra موضوعی است که ما اغلب توصیه می کنیم زیرا ایجاد یک وب سایت حرفه ای را حتی برای مبتدیان آسان می کند. دارای بیش از 90 قالب آماده است که به راحتی برای هر نوع وب سایتی قابل تنظیم است.

قالب وردپرس Astra


برای تم های پیشنهادی بیشتر، می توانید انتخاب تخصصی ما از بهترین تم های چند منظوره برای وردپرس را ببینید.

برای سفارشی کردن بیشتر طراحی خود، می توانید از یک سازنده کشیدن و رها کردن مانند SeedProd برای ایجاد صفحات فرود زیبا، صفحات فروش، صفحات فرود محصول و موارد دیگر استفاده کنید.

صفحه ساز


همچنین می توانید با استفاده از افزونه ها، قابلیت های سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. افزونه های وردپرس مانند برنامه هایی برای وب سایت شما هستند که می توانید از آنها برای اضافه کردن ویژگی های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل، فرم های تماس، منطقه عضویت و موارد دیگر استفاده کنید.

درست مانند تم ها، هزاران افزونه رایگان و ممتاز برای استفاده شما در دسترس است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ما در مورد پلاگین های وردپرس چیست و چگونه کار می کنند را ببینید.

افزونه های وردپرس


جدا از افزودن قابلیت های اضافی، برخی از افزونه های وردپرس می توانند به شما اجازه دهند وب سایت خود را به یک پلت فرم کاملا جدید تبدیل کنید.

انتخاب از بین هزاران افزونه می تواند بسیار دشوار باشد، اما برخی از افزونه های ضروری وردپرس وجود دارد که ما برای هر وب سایتی توصیه می کنیم:

یک افزونه فرم تماس تا بازدیدکنندگان شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند
یک افزونه تجزیه و تحلیل برای اینکه بتوانید تعداد بازدیدکنندگان خود را ببینید
یک افزونه بهینه سازی موتور جستجو برای اینکه بتوانید ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کنید
سپس بسته به نوع وب سایتی که ایجاد می کنید، باید افزونه های بیشتری را انتخاب کنید.

برای یافتن بهترین افزونه برای نیازهای خود، همیشه می‌توانید در گوگل جستجو کنید و «WPBeginner» را به جستجوی خود اضافه کنید تا توصیه‌های ما را بیابید. تیم متخصص ما هر افزونه را قبل از اینکه توصیه کنیم به طور کامل آزمایش می کند.

  1. وردپرس سئو دوستانه است


بهترین وب سایت در جهان اگر ترافیک یا بازدید کننده ای نداشته باشد موفق نخواهد شد.

خوشبختانه وردپرس با در نظر گرفتن ترافیک موتورهای جستجو ساخته شده است.

وردپرس با استفاده از کد با کیفیت بالا با نشانه گذاری معنایی نوشته شده است. در اصطلاح غیرگیک، این بدان معناست که گوگل و سایر موتورهای جستجو وردپرس را دوست دارند.

به همین دلیل است که سایت های وردپرسی تمایل دارند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به سایرین کسب کنند.

برای بهینه سازی سایت خود برای دریافت ترافیک بیشتر، توصیه می کنیم از افزونه سئو وردپرس استفاده کنید.

همه در یک سئو برای وردپرس


بهترین افزونه سئو پیشنهادی ما All in One SEO (AIOSEO) است که توسط بیش از 3 میلیون وب سایت استفاده می شود. استفاده از آن آسان است، اما همچنین فوق العاده قدرتمند است. می توانید راهنمای ما را در مورد نحوه راه اندازی AIOSEO برای وردپرس بررسی کنید تا آن را به درستی در سایت خود تنظیم کنید.

برای دستورالعمل های کامل گام به گام و نکات تخصصی برای بهینه سازی وب سایت خود، راهنمای نهایی SEO وردپرس ما را ببینید.

  1. وردپرس ایمن و امن است


امنیت وردپرس


وردپرس با در نظر گرفتن امنیت توسعه یافته است و یک پلت فرم بسیار امن و مطمئن برای راه اندازی یک وب سایت است.

با این حال، هنوز هم می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا وب سایت خود را از هکرها، بدافزارها و سایر خطرات ایمن تر کنید. برای جزئیات، راهنمای گام به گام امنیت وردپرس ما را برای مبتدیان ببینید.

در اینجا در WPBeginner، ما از Sucuri برای محافظت در برابر تهدیدات رایج مانند حملات brute force و بدافزار استفاده می‌کنیم. می‌توانید افزونه امنیتی رایگان وردپرس، Sucuri Scanner را نصب کنید تا مطمئن شوید که سایت شما محافظت می‌شود.

  1. وردپرس اینجاست که بماند


رشد وردپرس
سازندگان وب سایت می آیند و می روند. حتی بزرگترین آنها ممکن است ناپدید شوند (GeoCities را به خاطر دارید؟).

از سوی دیگر، نرم‌افزار متن‌باز به احتمال زیاد برای مدت طولانی در دسترس است.

به این دلیل که به عنوان نرم افزار منبع باز، تنها توسط یک شخص یا شرکت نگهداری نمی شود. حتی اگر وردپرس ناپدید شود، هر کسی می تواند به سادگی کد آن را فورک کرده و در عرض چند دقیقه با نام دیگری راه اندازی کند.

یکی از حقایق کمتر شناخته شده در مورد وردپرس این است که مدیر عامل ندارد. نام وردپرس توسط بنیاد وردپرس محافظت می شود، که یک سازمان غیرانتفاعی است که تضمین می کند وردپرس به رشد خود ادامه می دهد.

جامعه ای قوی متشکل از هزاران کاربر، توسعه دهندگان و کسب و کارهای کوچک در پشت وردپرس وجود دارد. به عنوان یک جامعه، همه آنها اطمینان می دهند که وردپرس اینجاست تا برای مدت طولانی بماند.

انجمن وردپرس
وردپرس برای میلیون ها کاربر در سراسر جهان سود می برد. این به بیش از 53 زبان در دسترس است و هزاران وب سایت چند زبانه را نیز پشتیبانی می کند.

به عنوان یک مبتدی وردپرس، به این جامعه جهانی از کاربران خواهید پیوست و خواهید پیوست

 

جامعه وردپرس را با استقبال و مشتاق کمک بیابید.

گروه WPBeginner Engage خود ما در فیس بوک بزرگترین انجمن وردپرس در وب با بیش از 80000 عضو است. این مکانی عالی برای دریافت پاسخ سریع به سوالات وردپرس خود از تیم متخصص ما و سایر صاحبان وب سایت است.

چه نوع وب سایت هایی را می توانید با وردپرس ایجاد کنید؟
وردپرس را می توان به روش های مختلف استفاده کرد، از وب سایت های ساده گرفته تا بازارهای تجارت الکترونیک و هر چیزی در این بین.

موارد زیر تنها چند نمونه از انواع وب سایت هایی است که می توانید با وردپرس ایجاد کنید.

یک وبلاگ راه اندازی کنید
یک وب سایت تجاری بسازید
یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید
وب سایت عضویت بسازید
فروش دوره های آنلاین
لیست کامل ما از انواع مختلف وب سایت هایی که می توانید با استفاده از وردپرس ایجاد کنید را ببینید.

امیدواریم این مقاله به سوال شما در مورد اینکه چرا باید از وردپرس استفاده کنید پاسخ داده باشد. بهترین راه برای تجربه واقعی قدرت وردپرس استفاده از آن است. آن را امتحان کنید و نظر خود را با ما در میان بگذارید.