سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های یک سامانه پیامکی خوب

بررسی بهترین سرخ کن های بدون روغن توسط سایت لوازم خانگی خریدیار
بهترین سرخ کن بدون روغن کدام است؟
هنگام خرید سرخ کن بدون روغن به چه نکاتی باید توجه کرد؟
آیا سرخ کن های بدون روغن بهتر هستند؟
در این مطلب که توسط سایت خریدیار نوشته شده است به بررسی سرخ کن های بدون روغن می پردازیم و برندهای مختلف را باهم بررسی می کنیم.
عملکرد سرخ کن های بدون روغن بدین صورت می‌باشد که غذا به جای روغن فراوان با هوای داغ سرخ می‌شوند و به نوعی می‌توان گفت که این نوع سرخ کن ها از تکنولوژی تولید حرارت بهره می‌برند. لازم به ذکر است این نکته را بدانید که غذا در سرخ کن های بدون روغن دقیقا به همان طعمی که وقتی در روغن فراوان سرخ می‌شوند، نیستند ولی در مقایسه با ظاهر غذا همانند سرخ کن های معمولی هستند.
سرخ کن های جدید که با مدل های مختلف در بازار هستند مجهز به قطع کن خودکار می‌باشند، که پیشنهاد می کنیم برای خرید سرخ کن بدون روغن حتما بررسی نمایید که دستگاه دارای قطع کن خودکار باشد.

مزایای استفاده از سرخ کن بدون روغن:

1- استفاده از روغن کمتر برای حفظ سلامت بدن

همان طور که می‌‌ دانیم استفاده از روغن کمتر برای حفظ سلامتی بسیار حائز اهمیت است از طرفی این را هم می‌دانیم که سرخ کن های معمولی در گذشته بسیار طرفدار داشته اند و به دلیل مصرف بالای روغن برای سلامتی و افرادی که دچار چربی خون بالا هستند مضر بوده با این حال اکثریت مردم با وجود در اختیار داشتن سرخ کن برای سرخ کردن مواد غذایی از ماهیتابه استفاده می‌کردند که نیاز به روغن کمتری داشته است.

2- عدم نیاز به ایستادن طولانی مدت

زمانی که قرار است مواد غذایی در ماهیتابه سرخ شوند اولا مستلزم حضور دائمی فرد برای کنترل مواد غذایی است ثانیا به دلیل ظرفیت و گنجایش محدود ماهیتابه این مشکل هنگامی که باید برای تعداد افراد بیشتری غذا تهیه شود وجود دارد.
با توجه به وجود نسل جدید سرخ کن ها برخی افراد و رستوران ها همچنان از سرخ کن های معمولی برقی و یا مینی سرخ کن ها که نیاز به روغن فراوان دارند استفاده می‌کنند.

3- سرخ کردن یکنواخت قسمت های مواد غذایی

از دیگر نقاط قوت سرخ کن های بدون روغن می‌توان به سرخ کردن یکنواخت تمام قسمت های مواد غذایی اشاره کرد این امر با توجه به عملکردی که دستگاه دارد محقق می‌شود که می‌تواند به صورت یکنواخت اقدام به سرخ کردن مواد غذایی بنماید در نتیجه باعث کیفیت و حفظ طعم غذا می‌شود.
لازم است این نکته را بدانید که با توجه به عملکردی که این نوع دستگاه ها دارند و می‌توان به صورت بدون روغن از آنها استفاده نمود باعث می‌شود که کمی از خوشمزگی و طعم غذا کاسته شود و بیشتر شبیه پختن مواد غذایی داخل فر خواهد بود.

طرز استفاده از سرخ کن های بدون روغن :

طرز استفاده از سرخ کن های بدون روغن بسیار ساده و راحت می‌باشد فقط کافیست که شما مواد غذایی مورد نظر خود را درون سرخ کن قرار دهید و یک قاشق روغن بر روی آنها بریزید. زمان دستگاه را مطابق زمان بندی که در راهنمای دستگاه آمده است، تنظیم کرده و دکمه ی شروع را می زنید و دستگاه شروع به سرخ کردن مواد غذایی به صورت یکنواخت می‌نماید.

قبل از خرید سرخ کن های بدون روغن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

1- توان مصرفی سرخ کن:

در هنگام خرید به اولین نکته ای که باید توجه نمود توان مصرفی سرخ کن است که هرچه توان مصرفی سرخ‌کن بالاتر باشد در نتیجه سریع‌تر داغ می‌شود و زمان کمتری صرف سرخ کردن مواد غذایی می‌شود. توان مصرفی اغلب سرخ کن ها بین 800 تا 1500 وات است. سرخ کن های 1800 واتی و با توان مصرفی بالاتر نیز در بازار موجود هستند.

2- ظرفیت و گنجایش سرخ کن:

نکته بعدی توجه به میزان گنجایش درونی دستگاه است و به طور کلی سرخ کن های بدون روغن را می‌توان به سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم کرد، که انتخاب هر یک از این سایزها بستگی به تعداد نفرات اعضای خانواده دارد اگر از خانواده ی دونفره برخوردار هستید سرخ کن با ظرفیت و گنجایش 1تا 2 لیتر مناسب خواهد بود ولی اگر تعداد نفرات و اعضای خانوار بیشتر است باید سرخ کن های سایز بزرگ و با گنجایش حدود 5 لیتر و یا بیشتر را انتخاب نمایید.

3- قیمت سرخ کن:

قیمت همانند دیگر آیتم ها از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین در ابتدای خرید حتما به قیمت محصول نمایید در حال حاضر سرخ کن ها با قیمت های متنوع در بازار موجود هستند و بسته به نوع نیاز و همچنین میزان بودجه ای که در اختیار دارید می‌توانید این محصول کاربردی را تهیه کنید و در آشپزی ها از آنها استفاده نمایید.
منبع: kharidyaar.ir